Pages

Selamat Bermuktamar

13 Julai 2009- United Kingdom. Seluruh pimpinan MISG ABIM UK Eire 2009 ingin mengucapkan selamat berseminar dan bermuktamar kepada Seluruh Warga Besar ABIM di Malaysia. Semoga Muktamar kali ke-38 pada tahun ini akan menjadi medan muhasabah gerakan kita untuk terus perkasa dalam mengemudi agenda dakwah di Negara Malaysia.

Sesungguhnya dakwah yang kita laksanakan ini adalah medan yang memerlukan semangat yang tinggi selain perancangan yang teratur dan terancang. Sesungguhnya gerakan kita bukan semata-mata mengisi agenda pembangunan ummah bahkan tugas ABIM adalah selaras dengan tuntutan meneruskan risalah nubuwwah menyampaikan yang hak dan menolak yang bathil disamping membentuk ummah yang cemerlang dan gemilang.

Kekuatan gerakan abim bukan sahaja dibina melalui kekuatan jasmaniyyah semata-mata namun perlu diberi perhatian bahawa gerakan kita adalah gabungan kekuatan jasmaniyyah, akliyah dan ruhiyyah. Justeru ABIM harus kembali mengukuhkan semangat perjuangan dengan lebih jitu dalam suasana Negara yang semakin mencabar. Suntikan ilmu, kekuatan mujahadah dan semangat dalam meneruskan dakwah harus sentiasa dipertegas dikalangan pimpinan dan ahli keseluruhannya, moga wadah abim yang telah melakar sejarah lebih 30 tahun lalu akan kembali bersinar dan terus maju dengan baik demi kekuatan islam dan agama dinegara ini.

Selamat berseminar dan bermuktamar


Hasri Harun
Presiden

No comments: